Nauczyciel współorganizujący kształcenie prowadzi dokumentację działań i czynności w zakresie ustalonym przez dyrektora, odpowiednio do realizowanych zadań i czynności przydzielonych przez dyrektora i wynikających z potrzeb ucznia (§ 7 ust. 7 rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych).
Nauczyciele, tzw. wspomagający:
- prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych realizują zintegrowane działania i zajęcia określone w programie;
- prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
- uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli, specjalistów i wychowawców grup wychowawczych;
- udzielają pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
- prowadzą zajęcia, o których mowa w § 5 pkt 4 (zajęcia uwzględnione w IPET).
W świetle przywołanych wyżej przepisów prawa oświatowego, jeśli nauczyciel uczestniczy w zajęciach edukacyjnych, to powinien dokumentować udział w konkretnych zajęciach poprzez złożenie podpisu w dzienniku lekcyjnym (§ 8 ust. 3 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania). Jeśli prowadzi inne zajęcia z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, np. zajęcia rewalidacyjne lub z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, to powinien prowadzić dziennik tych zajęć (§ 11 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania).
W zależności od ustaleń podjętych przez dyrektora, nauczyciel może również dokumentować realizację innych działań np. dokonywanej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, przygotowywanych spotkań czy informacji dla rodziców, konsultacji z nauczycielami w zakresie doboru metod i form pracy.
Zakres sporządzanej dokumentacji będzie zależał od zadań, których realizację powierzy nauczycielowi dyrektor.
ZOBACZ WSZYSTKIE WSKAZÓWKI »
|